Siirry sisältöön

Kevään 2024 JYMY uutuudet nyt kaupoissa!

2 lukuaika
JYMY_Ensi-ilta_16x9

Suuren suosion saaneisiin Jymy 900 ml perhepakkauksiin tuodaan kolme uutta, paljon toivottua makua. Jymyn jäätelöasiantuntija on hionut uutuuksien reseptejä lähes vuoden, ja nyt voimme todeta – maut ovat lähes täydellisiä! Ja kuten kaikki Jymyt, nämäkin valmistetaan Aurassa Suomisen perheen oman lähitilan maidosta.

Banaani-suklaakermajäätelö, Mansikka-vaniljakermajäätelö ja Kermakaramelli jäätelö

Saamme paljon toiveita kuluttajilta ja yksi toivotuimmista mauista on ollut Banaani-suklaa. Moni muistaa maun lapsuudestaan ja elämme aikoja, jolloin ihmiset kaipaavat tuttuja ja turvallisia asioita.

– Otimme haasteen vastaan ja aloimme kehittämään Banaani-suklaata sillä ajatuksella, että maun tulee täyttää kaikki odotukset, ja jopa ylittää ne. Raaka-aineena luonnollisesti vain aitoa banaania. Täyteläisen banaanijäätelön ja suklaajäätelön välinen makuharmonia vaati hienosäätöä, kumpikaan maku ei saa olla liian hallitseva, vaan niiden tulee täydentää toisiaan. Tässä onnistuimme hyvin, Jymyn tuotekehittäjä Janne Mäenpää toteaa.

Toinen maku Mansikka-vanilja on kaikkien rakastama maku, joka vie ajatukset kesään. Mansikat kävimme poimimassa Auran naapurikunnasta Liedosta Mansikkamäen tilalta, eli niin läheltä kuin mahdollista. Jäätelön mansikkapitoisuus on korkea, jopa reilut 12 % ja mansikkakastiketta on niin ikään reilusti, 16 % (kastikkeessa puolestaan 30 % aitoa mansikkaa). Uskallamme väittää, että tämän mansikkaisempaa jäätelöä et löydä, ja tämä jäätelö on myös laktoositon.

Kermakaramelli oli lähellä päätyä kauppoihin jo vuosi sitten, mutta tällöin neljä uutuutta oli riittävä määrä, emmekä olleet täysin tyytyväisiä kinuskikastikkeeseen. Niinpä otimme hieman lisäaikaa kastikkeen kehittämiseen. Koekeittiössä kattilat porisivat ja herkullinen tuoksu täytti koko toimiston, kun Janne hioi kastikkeen reseptiä. Vaniljajäätelöä, täyteläinen kinuskikastike ja seassa rouskuvia karamellipaloja, takuuvarma makunautinto.

– Vaikka jäätelön tekeminen ei olekaan kovin vaikea prosessi, niin makujen kehittäminen vaatii aikaa, ja niitä kehitetäänkin usein jopa vuosi. Testaamme ja pyydämme palautteita sekä kuluttajilta että kaupalta, jotta osaamme viedä kehitystä oikeaan suuntaan. Joskus se oikea maku saattaa olla hyvin pienestä kiinni ja meille on äärimmäisen tärkeää, että teemme tuotteet niin hyviksi kuin mahdollista, ja voimme seistä niiden takana 100 prosenttisesti. Tärkeää on myös varmistaa raaka-aineiden saatavuus ja muut tuotteen valmistukseen liittyvät asiat, ennen kuin etenemme lanseerausvaiheeseen, kertoo Jymyn myynnistä ja markkinoinnista vastaava Jaana Heikkilä.